Lokális marketing, Lokális Seo, Google Cégem

2018\06\05

Hogyan használd a Google Térképet konkurenciakutatásra?


A konkurenciakutatásra a digitális tér számos eszközt és lehetőséget kínál. A legtöbb vállalkozásnál ez kimerül a versenytársak weboldalának megtekintésében. Jómagam egy komplex, nyolc lépcsős stratégiai rendszert fejlesztettem az elmúlt két évben, amelynek az ötödik lépcsője a konkurenciakutatás. Ezen belül található meg a Google Térkép kutatás.

google_terkep_konkurenciakutatas.jpg

Milyen adatokra tudunk szert tenni a Google Térkép kutatás segítségével?

 

  • Megvizsgálhatod egy adott településen (város, község, falu stb.) a konkurens vállalkozások számát

  • Szállások esetében a versenytársak által megadott árakról  egyszerűen tudsz információt gyűjteni

  • Megnézheted, hogy a Google Cégem fiókját birtokolja-e a versenytársad (lokális marketing és Local Seo szempontból nagyon fontos)

  • Üzletek esetében a mobiljelek alapján láthatod a versenytársaid látogatói forgalmát

  • Megvizsgálhatod a konkurens vállalkozások nyitvatartási idejét

  • Megnézheted a konkurens vállalkozására leadott vélemények számát (Local Seo szempontból fontos)

  • Elolvashatod a vásárlók által írt véleményeket, ami érdekes tájékoztatást nyújthat a konkurens vállalkozás termékeiről, szolgáltatásiról

  • Megnézheted, hogy a versenytársad válaszol-e a véleményekre vagy sem (Local Seo szempontjából fontos)

  • Szemügyre veheted, hogy a Kérdések és Válaszok résznél az emberek tettek-e fel kérdést a cégnek vagy sem. Ha igen, akkor milyen jellegű kérdést kaptak és azt ők vagy a Google Térkép közössége válaszolta meg

A konkurenciakutatás egy összetett folyamat. Számos területe van. Jómagam a gyakorlatban hét összetevőt vizsgálok meg, mielőtt egy átfogó képet kapok a versenytársakról és azok lépéseiről. A Google Térkép kutatás a hét összetevő egyike. Hasznos és nagyon sok használható információt tartalmaz. Ha szeretnél erről bővebben  olvasni, akkor látogass el ide: http://www.lokalitas.hu/tudastar/5-lokalis-marketing-google-terkep-kutatas
vagy gyere el az őszi webshopunkra, ahol a gyakorlatban megmutatjuk ezt az eszközt teljes egészében.
Workshop információ: http://lokalitas.hu/ismerdmeg/#helyszin

(Kondor Albert)

 

 

 

 

konkurenciakutatás Google Térkép Local Seo

2018\04\05

Google Cégem fiók (5.tipikus hiba)

Google Cégem  fiók

Az elmúlt két évben számos vállalkozásnak hoztam létre a Google Cégem fiókját. Jó néhányat kezelek ezek közül a mai napig. Az itt tapasztaltak alapján állítottam fel egy 5 pontos hibalistát, amit a vállalkozások többsége elkövet.  Az elkövetkezendő néhány mondatban ezeket mutatom be neked kedves olvasó.

google_cegem_fiok.jpg

 

 Google Cégem fiók igazolás nem valósul meg

A legtöbb esetben apró figyelmetlenség miatt nem kapja meg az igénylő a Google Cégem fiók igazoló kódját.

Tipp: Mikor egy Google cégem fiókot létrehozol, midig add meg pontosan az alábbi adatokat:

  • Cég neve
  • Cég címe
  • Cég telefonszáma
  • Cég weboldala (ha nincs, akkor készíts díjmentesen a Google cégem fiókon belül)

Ha ezeket jól kitöltöd, akkor 90%  esélye van, hogy megérkezzen az igazoló kód levelezőlapon, emailen, telefonon vagy sms-ben.

Google Cégem fiók fotó kategória

A gyakorlatban látom, hogy a cégek három-négy fotót feltesznek a Google Cégem fiókba (általában beltéri és kültéri) és ezzel be is fejezték a képfeltöltést. Ez hiba, mert a Google figyeli az új tartalmakat és ha nem frissítjük, akkor oldalunkat kevésbe helyezi előtérbe.
TIpp: Minden kategóriába legalább három képet helyezz el és tölts fel újakat rendszeresen.

 Google Cégem fiók statisztika

A cégek nagy része nem igazán ismeri ezt a részét a Google Cégem fióknak. Akik ismerik, azok is keveset használják. Úgy gondolom, hogy ez súlyos hiba. Miért érdemes használni?

Tipp: A statisztika segítségével jól láthatóak az alábbi adatok:

  • Mennyien kerestek rá a vállalkozásunkra közvetlenül
  • Hány ember talált rá a vállalkozásunkra
  • Mennyien láttak az adatlapunkat a keresésben
  • Mennyien láttak az adatlapunkat a térképen
  • Honnan terveztek hozzánk útvonalat
  • Mennyien hívták vállalkozásunkat
  • és még legalább nyolc különböző adatot kaphatunk meg

  Google Cégem vélemények

A vállalkozások nagy része nem válaszol a véleményekre, bármely iparágat vizsgáltam eddig. A vizsgálatok eredményeiről itt tudsz bővebben olvasni: fogászat, autószalonok, szállodák-éttermek

Tipp: Minden véleményre érdemes válaszolni (negatív, pozitív egyaránt), mert a Google figyelemmel kíséri ezt a tevékenységünket is.

 Google Cégem bejegyzés

A Google Cégem bejegyzést az általam vizsgált 100 cégből mindösszesen 9 használta. Sajnálatos, hogy a vállalkozások nagy része nem alkalmazza  ezt a díjmentes reklámozási lehetőséget.

Tipp: Rövid, figyelemfelkeltő bejegyzést hozz létre egy minőségi fotóval. A weboldaladra mutató kivezető linket ne felejtsd elrejteni a gomb alá!

 Az itt bemutatott 5 hiba valamelyikét, a cégek 75%-a elköveti. Abban az esetben, ha megfogadod az itt felsorolt tippeket, akkor nagyobb eséllyel fogsz jól szerepelni Google Cégem fiókoddal a Google Térképen.

Kondor Albert
lokalitas.hu
strategiaimarketing.blogspot.com

Google Cégem Google Cégem vélemények Google Cégem fiók bejegyzés Google Cégem fiók fotó Google cégem fiók igazolás

2018\01\10

Google Cégem fiók képek: Milyen fotókat érdemes feltölteni?

Az elmúlt két évben számos ügyfélnek segítettem a Google Cégem fiókját elkészíteni, optimalizálni a lokális marketing részeként. Az itt tapasztaltak alapján azt látom, hogy a fotókra nem igazán fektetnek nagy hangsúlyt a vállalkozások (partnereim 82%-a nem tartotta fontosnak). Pontosan ez adta az ötlete, hogy néhány sorban írjak erről a témáról.

 google_cegem.jpg

 

Google Cégem fiók fotókategória

Mikor egy vállalkozás optimalizálja a Google My Business fiókját, lehetősége nyílik különböző képeket feltölteni az alábbi kategóriákba:

  • Profil
  • Borító
  • Kültéri
  • Beltéri
  • 360
  • Identitás
  • Munkában
  • Csapat

A gyakorlatban látom, hogy a legtöbb esetben a profilfotó, borítófotó feltöltésre kerül, esetleg még egy beltéri és kültéri is, de a többi üres marad. Véleményem szerint ezen érdemes változtatni a fiók megfelelő optimalizálása miatt.

Tipp: A Google Cégem fiók fénykép résznél minden egyes kategóriába tölts fel legalább egy fotót! A 360 fokos kép elkészítéséhez a díjmentes streetwiev appilkációt javaslom, amit innen tudsz letölteni.

 kondor_albert_helyi_idegenvezeto.jpg

Milyen képeket tegyek fel?

Az elmúlt időszakban több mint 2000 képet töltöttem fel a helyi idegenvezető program keretén belül (nagyon sok boltot, helyet látogattam meg) a Google Térképre. Teszteltem, hogy milyen típusú fotókat néznek meg az emberek leginkább. Felállítottam egy rangsort.

 

  • Külső fotók, egyedi különlegességet bemutató fotók
  • Beltéri fotók, 360 fokos fotók
  • Termék fotók
  • Csapat, munkában fotók

 

Ezek alapján szeretnék javasolni egy szakmai fogást, amivel követheted, hogy milyen fotókat néznek meg a látogatók a Google Térképen, mikor az oldaladat megtekintik.

Tipp: Tölts fel egyedi fotókat a vállalkozásodhoz véleményként a Google Térképre, mert így sokkal nagyobb nézettséget tudsz elérni, ráadásul nyomon követheted a képek megnézésének számát is.

 Összegezve

A Google Cégem fiók optimalizálásához elengedhetetlen a fotókategóriákhoz legalább egy fotót feltöltése. Készíts olyan egyedi fotókat (termék, kültéri, beltéri), amelyeket vélemény formájában posztolsz ki a Google Térképre. Ezen két lépés segítségével nagyban segítheted céged lokális online marketing tevékenységének sikerét.


A témához kapcsolódó videót, itt találsz: https://www.youtube.com/watch?v=FM-C17Y-dig

Kondor Albert lokalitas.hu

 

lokális marketing Google Térkép Google Cégem képek Lokális online marketing Kondor Albert

2017\12\14

Google Térkép: Hogyan működik a helyi idegenvezető program?

Google Térkép: Hogyan működik a helyi idegenvezető program?

2017 októberében tehetősebb barátaim elhatározták, hogy elmennek nyaralni a télben. Összegyűjtötték a nívósabb utazási irodák katalógusait, hogy kiválasszák az utazásuk helyszínét. Találtak egy meseszerűnek tűnő Karib tengeri utat, ami fejenként 500 000 Ft-ba került volna. Barátaim jól ismernek és tudják, hogy sokat foglalkozom a Google Térképpel, ezért kikérték a véleményemet. Jómagam annyit javasoltam, hogy a szállodát, környezetet és a mások által feltöltött videókat, képeket és értékeléseket megtekintve döntsenek. Végül más úticélt választottak.

google_terkep.jpg

Miért történt mindez? Hogyan tudta megváltoztatni a Google Térképnél található vélemények sokasága a döntést? A válasz a helyi idegenvezető program térnyerésével magyarázható!

Mi a helyi idegenvezető program?  Hogyan működik?

A Google Térképen már régóta lehet értékelni szövegesen, képekkel, csillagokkal. Az embereket nem igazán motiválta semmi 2015 -ig, hogy ezt rendszeresen megtegyék.  Két évvel ezelőtt azonban történt egy nagy változás, ami ezt az egészet a feje tetejére állította. Elindult a helyi idegenvezető program.

Bárki a tagja lehet, aki értékeli a Google Térképen az általa meglátogatott helyet. Pontokat kap ezekért, amivel különböző szinteket tud elérni, amivel jogosulttá válik különböző Google szolgáltatások tesztelésére ( tavaly 1 TB tárhelyet kaptunk a felhőben).

Miért kaphatunk pontokat és mennyit?

helyi_idegenvezeto_program.jpg

Milyen szinteket tudunk elérni?

 helyi_idegenvezeto_progra_a_google_terkepen.jpg

Az elmúlt két év gyakorlati tapasztalata, hogy ez a rendszer meghozta az emberek véleményalkotó kedvét. Ennek köszönhetően számos iparágban (autószalon, étterem, szállodák, fogászatok stb.) megnövekedett az értékelések száma, amit a hazai vállalkozások, sajnos nem igazán figyelnek. Hosszú távon ez súlyos problémákhoz vezethet, amit az írás elején bemutatott rövid esettanulmány is igazol.

Véleményem szerint a Google Térkép egy nagyon erős közösségi platformmá nőtte ki magát az elmúlt két évben. Érdemes lesz rá figyelni, mert az ottani vélemények képesek lesznek egy vállalkozást asikerre vagy kudarcra ítélni!

 Kondor Albert

Google Térkép Helyi idegenvezető program Helyi idegenvezető Google Cégem vélemények Google Cégem fiók

2017\11\28

3. fontos megfigyelés a lokális marketing területéről 2017-ben

Google Cégem, lokális marketing tendenciák 2017.

Két éve vizsgálom a lokális marketing területét. Számos változás volt megfigyelhető a 2017-es évben. Pontosan ez adta az ötletet, hogy bemutassak hármat ezek közül.


google_cegem_regisztracio.jpg

1. Helyi idegenvezető program térnyerése

2015. előtt nagyon kevesen véleményezték a cégeket (képpel, szöveggel, csillaggal) a Google Térképen. A helyi idegenvezető program bevezetésével minden megváltozott. Az emberek az értékeléseikért pontokat kapnak, amelyek segítségével különböző szinteket tudnak elérni. 2016-ban 5. szint volt az elérhető (1000 pont elegendő volt), az idei évben  már 10. szint van, ami 100 000 pont elérésével kaphatunk meg. A bevezetett motivációs rendszernek köszönhetően nagyon megnőtt a véleményezési kedv az emberek körében.


2. Még mindig nem figyelnek a cégek a vevőik véleményére a Google Térképen.

Számos kutatást végeztem a Google térképen az elmúlt két esztendőben. Különböző szektorokat (étterem, szálloda, fogászat, autószalon stb.) vizsgáltam. Sajnos az eredmények nem igazán mondhatók jónak. A legtöbb vállalkozásnak fogalma sincs arról, hogy véleményt formáltak meg róluk az emberek. Néhány érdekes adat. 100. budapesti étteremből összesen 8 reagált a vevői véleményekre a Google Térképen. 100. Magyarországon megtalálható szállodából (3,4,5 csillag) mindösszesen 18. reagált a vendégek véleményére. Az általam vizsgált többi szektorban sem jobb a helyzet. Véleményem szerint, hosszútávon érdemes lesz ezzel a jelenséggel foglalkozni, mert nagyon sok vásárló elpártolhat tőlünk, ha nem vesszük figyelembe a véleményüket.

3. A Google Cégem fiók birtoklásának aránya javuló tendenciát mutat

A 2016-os évben a vállalkozások többségére az volt jellemző. hogy nem birtokolta saját oldalát a Google térképen (ennek hiányában, bárki átírhatja a cég adatait) vagy nem is volt jelen ezen a platformon. Az idei évben jelentős elmozdulás látszik. A cégek komolyan veszik, hogy a Google Cégem fiók elkészítésével, jelentős eredményeket tudnak elérni. Íme egy jó példa, hogy egy helyi vállalkozásnál a fiók elkészítése után, milyen eredmények születtek. A Google Térképen történő megjelenés egyharmadával növelte a vállalkozás láthatóságát. Ráadásul a lokális seo eszközök bevezetésével a weboldalra történő látogatás száma is jelentősen emelkedett.

gumi_depo.jpg

Véleményem szerint a 2018-as év a lokális marketing térnyerését hozza el. Amerikában ez a tendencia már nagyon szépen megfigyelhető. Hazánkban a gyakorlatból látjuk, hogy azok a helyi vállalkozások, akik időben elkezdték ennek a területnek az alkalmazását versenyelőnyre tettek szert versenytársaikkal szemben.

 Kondor Albert  www.lokalitas.hu

 

lokális marketing Google Cégem Google Térkép Helyi idegenvezető program Google Cégem fiók regisztráció