Google Térkép kutatás: autómentő vállalkozások Budapest

 

 Google Térkép kutatás: autómentő vállalkozások

Az elmúlt években számos iparágat (pl: autószalonok, szépségszalonok stb.) térképeztem fel a Google Térképes kutatásaim során. Idén a barátaim hívták fel a figyelmemet egy olyan szektorra, ahol öldöklő küzdelem zajlik a legjobb organikus és a fizetett pozíciókért. Ez az információ elegendő volt számára, hogy a kutatásom következő állomása az autómentő vállalkozások legyenek Budapesten.

automentes.jpg

Kutatási előzmények

A marketinggel foglalkozó barátaim már meséltek néhány érdekes dolgot az autómentő szektorról. Van, aki azt állította, hogy ez a keresőoptimalizáló szakembereknek egy vérbeli kihívás, mások azt nyilatkozták, hogy soha többet nem vállalnak autómentős ügyfelet, mert olyan ádáz küzdelem zajlik az organikus találatokért, fizetős Google Ads pozíciókért és Google Térképes megjelenésért, hogy a rá fordított időt és energiát nem tudják az ügyfelek megfizetni. Ezen felbuzdulva egy 4 hónapos kutatást indítottam az alkalmazott marketinges eszköztárak felkutatására. Itt aztán tényleg mindennel találkozott az ember. Kicsit úgy érzetem magamat, mintha a Jedik korszakában élnék. A jó és a rossz erők csatája a legjobb pozíciókért.  A weboldalak legtöbbje hagyományos struktúrával felépített minimális tartalommal rendelkező oldalak voltak. Általában ezeket havi szinten vásárolt linkfarm regisztrációkkal próbálják versenyben tartani.  A minőségi weboldalak a tartalommal kerültek előtérbe. A Google Ads hirdetések kattintási ára 1500 Ft/ kattintás körül van (sajnos elég gyorsan megtörténik a lekattintása a feltöltött összegeknek).  A legnagyobb megdöbbenésemet a kulcsszavakkal telepakolt Google Cégem fiókok jelentették, amelyek ezzel a tevékenységükkel alapjában megsértik a Google Cégem fiókra vonatkozó alapelveket. Miután a 4 hónapos megfigyelésemet lezártam, elkezdődött a Google Térképes kutatásom a budapesti autómentősök körében.

A kutatásról néhány szóban

A Google Térképes kutatásba 50 budapesti autómentő vállalkozást emeltem be. A vizsgálat a fiókbirtoklást, a véleményekre adott válaszokat, a Google Cégem fiókok felépítését és kezelését elemezte. A kapott adatok eléggé megdöbbentettek. Lássuk az eredményeket részletesen.

Aktivált Google Cégem fiókok száma

A megvizsgált 50 autómentő vállalkozás közül 48 volt aktiválva és mindösszesen 2 nem. Az eddig vizsgált szektorok közül az egyik legjobb eredmény. Nem is csodálkozom, hiszen itt tényleg minden egyes felület számít.

A Google Cégem fiókok felépítése

A Google Cégem fiókok felépítésére már nem helyeztek hangsúlyt. A legtöbb cég nem a cégnevét használta, hanem a fekete kalapos seo technikát (kulcsszavak a cégnév helyet). A fotók feltöltése a legtöbb helyen rendben volt. A weboldalak négy estet leszámítva be voltak illesztve az információs panelba.  Cégleírással a legtöbben nem foglalkoztak. Az 50 budapesti autómentő fiókból, mindösszesen 3 esetben mondhattam el, hogy nagykönyv szerint volt felépítve a Google Cégem felület. Ezek közül a Taki autómentő volt számomra az etalon.

Google Cégem vélemények

Itt igazán nagy volt a szórás. Az 50 fiókból mindösszesen 8 autómentő vállalkozás vette a fáradságot és válaszolt a szolgáltatást igénybe vevő emberek véleményére. Ez azért sajnálatos, mert a Google Cégem fiókba írt véleményekre adott válaszok az emberek mellett a Google algoritmusok számára is fontosak.

search-engine-411105_960_720.jpg

Végső következtetések az autómentő vállalkozások Google Térképes megjelenéséről.

Izgalmakkal teli volt ez a kutatás részemre. A marketinges szakmában dolgozó barátaim tényleg jól látták a helyzetet. Az autómentős cégek napi szinten vetnek be különböző eszközöket a jobb pozíciókért. Itt a Google Ads hirdetések lekattintása nem újdonság. A fekete kalapos seo technikák (pl: linkvásárlás, Google Cégem fiókban cégnévként kulcsszófelhő alkalmazása stb.) itt mindennaposak. A Google Cégem fiók aktiválása fontos tényező, de a felépítésekre és a véleményekre már kisebb hangsúlyt fektetnek. Véleményem szerint ezek közül a cégek közül hosszú távon azok marad életbe, akik a 2021 júniusi és júliusi algoritmus frissítés után a minőségi linképítés és a hasznos tartalmak előállításának irányába mozdul el.

Kondor Albert

lokális marketing szakember

lokalitas.hu