Google Térkép kutatás: csempeboltok Budapesten

Google Térkép kutatás: Csempeboltok Budapesten

Aki ismeri, a munkásságomat tudja, hogy évente több iparágat vizsgálok a Google Térképen! Ezeket publikálni szoktam marketinges online platformokon, blogjaimban és a lokalitas.hu weboldalán. Idén a terveim szerint 6 terület elemzése fog megtörténni. Ebből az autómentés Budapest már elkészült, az Esztergomban található éttermek és szállodák vizsgálata még folyamatban van és a Budapesten található csempeboltokat vizsgáló kutatásom eredményeit ebben az írásomban teszem közzé.

burkolat.jpg

Néhány szóban a kutatásról

A mostani Google Térkép kutatásomban 60 Budapesten található csempebolt fő kategóriával megjelölt vállalkozást vizsgáltam. A vizsgálat időtartama 2 hónapot ölelt fel.  Ezalatt az időszak alatt megnéztem a vállalkozások Google Cégem fiókjaiknak felépítését, optimalizálását, vélemények kezelését és hiányosságait. A vizsgálat során Budapest minden egyes kerületét súlyozottan figyelembe vettem a mintavétel során.

Google Cégem fiók regisztráció (aktiválás kóddal)

A 60 megvizsgált vállalkozás érdekes eredményekkel szolgált számomra. A vállalkozások nagy része a Googletől kapott aktiváló kód segítségével megerősítette a vállalkozását a Google Térképen. A 60 vállalkozásból mindösszesen 6 esetben találtam olyan fiókot, amelynek aktiválása nem történt meg. Sajnos ennek a hátránya, hogy a vállalkozás menedzsmentje nem tudja lekérni a Google Cégem statisztikai rendszerét és a vevői véleményekre sem tud reagálni. Így nem fogja megtudni, hogy milyen kulcsszavakra és milyen területről (térkép, kereső) érkeztek az érdeklődők.

Google információs panel kitöltés

A cégek többsége (47 darab) kitöltötte az információs panelokban kért legfontosabb adatokat. Dicséretes, hogy az attribútumok kitöltésére is figyeltek. Sajnos több vállalkozásnál (4 darab) nem volt kitöltve a weboldal elérhetőség. Két esetben találkoztam azzal a jelenséggel, hogy a nyitvatartási idő nem volt megadva. Egy esetben pedig a vállalkozás telefonszáma hiányzott a megadható információk közül. Számomra a leginkább lesújtó jelenség, a vállalkozás leírásának hiánya, illetve a cégnévként megadott kulcsszó halom volt.
Szerzői megjegyzés: sajnos egyre több marketinges cég próbálja az ügyfeleket azzal becsalogatni, hogy megígérik az ügyfélnek, hogy első lesz a Google Térképen. Mindezt úgy próbálják elérni, hogy a legfontosabb kucsszavakat teszik be cégnévként. Ez tipikus Black hat seo, ami hosszú távon negatívan fogja érinteni a vállalkozás Google Cégem fiókját.

Google Cégem vélemények kezelése

Magyarországon még mindig azt látom, hogy ezen a területen le vagyunk maradva. Bármelyik iparágat is vizsgálom, a vásárlói véleményekre adott válaszok mindig alacsony számokat mutatnak (iparági szinten 20% alatt). Ez a mostani helyzetben sem volt másként. A 60 vállalkozás közül mindösszesen 6 esetben találkoztam a vevői véleményre történő válaszadással. Ez pedig egy igazán fontos része a Google Cégem fiók kezelésnek. Mikor konferenciákon vagy workshopon szoktam erről beszélni, mindig elmondom, hogy ez nem csak a Google számára fontos, hanem az oldalt megtekintő érdeklődők szemében is fontos. Egy olyan vállalkozás, amely figyel erre a területre a bizalomépítés mellett a brand építésben is feljebb lép egy lépcsőfokot.

Google Cégem díjmentes kiegészítő szolgáltatások

A Google Cégem fiókok számos díjmentes szolgáltatást kínálnak a vállalkozások részére. Ilyen például a bejegyzések használata (sajnos ez a szállodai szektorban nem működik) vagy a termékek és szolgáltatások rész kitöltésének lehetősége. A csempéket, járólapokat, burkolatokat forgalmazó vállalkozások közül kevesen (60-ból mindösszesen 3 vállalkozás) használja ki ezeket a szolgáltatásokat. A vizsgálataim során nekem a Csempevarázs nevezetű cég volt a leginkább szimpatikus. Itt a termékek mellett a bejegyzéseket is használták és a fiók is szépen fel volt építve.
Tipp: Azok a vállalkozások, akik nem rendelkeznek weboldallal, a Google Cégem fiókból tudnak generálni egy saját weboldalt, aminek segítségével meg tudnak jelenni az organikus találati listában is.

burkolat2.jpg

Rövid összefoglaló

Az idei évben 2 hónapot töltöttem el, hogy megvizsgáljak 60 Budapesten működő csempeboltot, amely megjelent a Google Térképen. A vizsgálat során pozitív élményt jelentett számomra, hogy az aktivált fiókok száma jelentős, 54 darab. A fiókok felépítése jónak mondható, mert az alap adatok szinte mindenhol ki voltak töltve. Sajnálatos, hogy a vállalkozások nem igazán figyelnek a vásárlói véleményekre (a vizsgált vállalkozásokra adott vélemények száma  0- 299 között mozgott). A fiókfelépítésnél találkoztam igazán jó megoldásokkal, amely dicséretes.  2021 – ben kijelenthetem, hogy 2016 –évhez viszonyítva,(Anders Tamás barátommal ekkor kezdtük el Google Cégem fontosságát és hasznosságát terjeszteni Magyarországon) jelentős javulás tapasztalható a vállalkozói szférában.

 

Kondor Albert
Google Cégem specialista
lokalitas.hu