Google Cégem fiók kutatás: Számítógép szaküzletek

Google Cégem fiók (Google Térkép) kutatás: Számítógép szaküzletek

Idén az utolsó Google Cégem fiók kutatási területeim egyike a számítógép szaküzletek Budapesten. Már régóta szerettem volna ezt a területet feltérképezni, de kizárólag olyan cégeket, vállalkozásokat próbáltam bevonni a vizsgálatba, akik nem csak a termékpaletta részeként árulnak számítógépeket, hanem ez a fő profiljuk. Közel egy hónapos előkészület után sikerült kiválasztanom Budapesten 50 olyan számítógép szaküzletet, amely megfelelőnek bizonyult a Google Cégem fiók kutatáshoz.

szamtek.png

Néhány szóban a Google Térképes kutatásról

A mostani kutatásom célja, hogy megvizsgáljam a számítógépes szaküzletek Google Cégem fiókjának felépítését (információs panel kitöltéstől a szolgáltatásokig), optimalizálását (pl: Google Cégem véleményekre adott válaszok, Google Cégem bejegyzések stb.).  A vizsgálatba 50 Budapesten működő vállalkozást emeltem be. A vizsgálat időtartama: 2021. augusztus 1 – 2021. szeptember 30. Az eredmények számomra is meglepőek voltak.

Regisztrált Google Cégem fiókok száma

A megvizsgált 50 vállalkozásból mindösszesen 34 rendelkezett érvényes Google Cégem fiókkal.  A maradék 16 fiókot a tulajdonosok nem aktiválták.   Ez elég komoly hiba, mert így nem állnak rendelkezésükre, fontos, a marketing területen jól használható statisztikai adatok. Ezek közül néhány:

  • Kulcsszavak, amire megtalálták a vállalkozást.
  • Platformok, amin keresztül elérték a cég profilját az online térben.
  • Ügyfélműveletek, amiből kiderül, hogy hányan terveztek útvonalat a céghez, mennyi telefonhívást indítottak a Google Térképen keresztül, illetve hányan kattintottak át a Google Térkép boxból a weboldalra.
  • Fotó és videó megtekintések száma, amely megmutatja, hogy hányan nézték meg a céghez feltöltött képeket és videókat.

A Google Cégem fiók információs felületének kitöltése

A Google Cégem fiók információs paneljának kitöltése elengedhetetlen a jól működő fiókhoz. Az algoritmusok, egy adott lokalizációban előbb mutatják meg azt a fiókot a usereknek , amely professzionálisan van kitöltve. Azok, akik erre nem fordítanak kellő figyelmet, hátrányba kerülnek a versenytársakkal szemben. Ezek után számomra igen érdekes jelenség volt, hogy a kitöltésből adódó hibák száma ebben a szektorban elenyészőnek mondható. Három vállalkozás esetében találkoztam azzal a jelenséggel, hogy a weboldal nem volt megadva a Google Cégem fiókban. Mindezek mellett két cégnél a nyitvatartási idő nem volt kitöltve. Összességében dicséret illeti ezen a területen a vállalkozásokat. Sajnos a vásárlói véleményekre adott válaszoknál ez már nem volt elmondható.

A vásárlói véleményekre adott válaszok a Google Cégem fiókban

Magyarországon számos iparágban végeztem már Google Cégem fiók kutatást, de mindig azzal szembesülök, hogy a vásárlói véleményekre nem igazán figyelnek a Google Cégem fiók tulajdonosai. A számítógép szaküzleteknél sem volt ez másként. Az ötven vállalkozásból mindösszesen három volt hajlandó válaszolni a vásárlói véleményekre. Sajnálatos ezzel szembesülni, mert a vélemények száma folyamatosan emelkedik (átlagosan 300 körüli véleményszám jellemző ebben a szektorban, de találtam a 2 véleménnyel rendelkező bolt mellett 1253 véleménnyel rendelkező számítástechnikai üzletet is) és azok a cégek kerülnek előnyösebb helyzetbe, akik hajlandók a vásárlói véleményekre válaszolni.

Rövid összefoglaló a számítástechnikai üzletek Google Cégem fiók kezeléséről

A mostani kutatásomban 50 Budapesten tevékenykedő számítógép szaküzlet Google Cégem fiókját néztem meg. Pozitívum, hogy a cégek jelentős része az információs pultot makulátlanul kitöltötte. Negatívum, hogy mindösszesen 34 vállalkozás regisztrálta magát a Google Cégem rendszerében. Felettébb sajnálatos, hogy a vásárlói véleményekre nem igazán történnek visszajelzések az üzletek részéről. A megvizsgált cégek közül az Újpesten található Zóna Computers Szaküzlet és Szerviz volt az, akik a Google Cégem adta lehetőségek (bejegyzés, szolgáltatások, termékpaletta stb.) minden egyes elemét használják. Véleményem szerint, ha a számítástechnika területén tevékenykedő vállalkozások több időt fordítanának a GMB platformra, biztosan megemelkedne a vásárlóik száma az adott lokalizációban.

Kondor Albert
Google Cégem és lokális marketing specialista